Annorlunda djur...

Lugnet har lagt sig och alla barn har somnat. Jag har läst det sista kapitlet av "Mio min Mio" för barnen ikväll och vi har lärt oss att hjärtan av sten skaver och gör ont så det är en god idé att inte byta ut våra hjärtan mot ett sånt....

Miranda räknar ner dagarna till helgen då hon och jag ska åka till Borlänge och se "Sound of music". Jag räknar också ner dagarna fast lite tystare. Det ska bli fantastisk att få komma iväg en stund, få njuta av lyxen, shoppa, bada, basta och serveras hotellfrukost:)

Mina barn har som jag tidigare nämnt inte helt enkelt med sin djurkunskap..... Och häromdagen berättade Lova på väg hem från skolan.

-Idag ropade barnen att det satt en bäver i trädet, jag gick dit men berättade för dem att det där inte är någon bäver utan en Äckelkorre. Då skrattade barnen åt mig och sa att det inte alls heter Äckelkorre....

-Oj då gjorde de...Men Lova om det inte heter Äckelkorre, vad heter det då, då? Frågar jag.

-Igelkott.

Så kan det ju va....Och om ni missat mitt inlägg om den hysteriska djurkabaliken i somras så kolla här:http://chinaconinas.blogg.se/2010/may/djurkunskap.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0