magic feeding

Frestelsen var stor. Precis en SÅN skulle hon ha.....sagt och gjort. Vi tömde besparingarna satt oss på bussen för att inhandla en baby born magic feeding för 499:-. Som hittat! Dessutom prissänkt med 150 kronor! Vilket Klipp!
Utan en baby born magic feeding kan livet inte bli bättre.....Bussturen hem var en låååång väntan. Inte får man öppna. Inte får man testa....men när vi klev in hemma igen tog det mindre än tio sekunder att riva ut den fantastiska lilla bäbisen ur paketet. Här ska testas!!


Jag började med att läsa instruktionerna:

Läs instruktionerna noga innan du använder hästen för första gången....
Var det första som stod i den enkla foldern. (Redan här började jag ana oråd....)

Doppa glassen försiktigt i ett glas iskallt vatten och mata din baby born (alltså det som förr kallades hästen) så märker du inom tio sekunder färgförändringen runt munnen.

Vi gjorde som det stod och matar dockan försiktigt som på reklamen. Inget händer. Testar att trycka glassen intensivt mot dockans mun i några minuter till. Inget händer.
- Det ska bara säga swicsh säger Lova och visar med handen hur man sveper förbi glassen vid dockans mun precis som på reklamen.


-Vänta ska du se....säger jag och drar bort lite frusen is från frysen och täcker glassen med. Testar igen. Matar och matar. Ser hur isen långsamt trillar av glassen och smälter runt dockans mun. Inget händer. Tar fram isblocken som ligger i frysen. TRYCKER mot dockmunnen igen. Pressar hårt. INGET händer. Fan.


-Det ska bara säga swi....hinner Lova säga. och jag ser besvikelsen växa inom henne och puffa ut som små rodnader på hennes kinder. (Ungefär lika som vi förväntade att dockan/hästen skulle se ut)


- Vi testar att få henne att gråta nu! Föreslår jag och funderar på hur jag ska lösa glassen sen....
Mata din Baby born noga med en flaska vatten för att kissa.
Vi matar. Det funkar mer än bra. Baby born har problem att knipa igen bara. Hon kissar i samma takt som vi matar henne. Tar fram en handduk.
Mata henne med två flaskor för att även fylla hennes tårbehållare. Tryck sedan lätt på hennes arm för att få henne att gråta.
Sagt och gjort.


Vi fyller henne med två flaskor. Nu kissar hon så mycket att vi flyttar till diskbänken. Trycker på hennes arm. Inget händer. Fyller henne med en flaska till. Trycker. Inget händer, jo förutom att diskbänken ständigt torkas torr av allt kiss som rinner åt alla håll. Fyller henne mer....och mer....och mer...trycker hennes arm HÅRT. Lutar mig och PRESSAR hennes arm mot den hårda bänken. Baby born gråter INTE. Men det gör Lova nu. Alltså effekt. Men fel effekt....
När du stoppar in nappen i Baby borns mun somnar hon och sluter sina ögon med hjälp av en liten magnet inne i dockan.

Stoppar in nappen. Babyn sluter sina ögon. JA DET FUNKAR!!!
Tar ut nappen. Baby born öppnar inte ögonen. Försöker hjälpa upp de små ögonlocken med fingrarna. Men de faller tungt ihop igen. Konstaterar att hon påkostats en mycket stark magnet.


-jag vill INTE HA DEN!!!! hulkar Lova fram när vi kämpat på i närmare en timme och även efter assistans av Mia  som också kom förbi mitt i hysterin och testade att trycka, mata och plåga fram de lortiga kinderna och de små tårarna på hästdockan.
Sagt o gjort. Dagen efter satte vi oss i bilen in till Toys igen med dockan i kassen. Jag gick in. Lämnade fram kassen och sa:


-Vi vill inte ha den här hästen.
Kassörskan tittade förbryllat på mig när hon lyfte upp dockan, jag just kallade häst, med de fortfarande slutna ögonen ur påsen.
- Det droppar en massa vatten från den, jag tror den kissar... konstaterar hon när vattnet rinner ner på golvet när hon håller upp den.


- Ja men visst kissar den! svarar jag. Vad skulle du ha gjort om du druckit 19 flaskor vatten????



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0