Knack, knack på dörren vem där?

- Knack, knack på dörren.

- Vem där?

- Du kan kalla mig Ett Problem bara.

- Vad gör du här?

- Ställer om din vardag lite bara, och jag har en kompis med.

- Varför då?

- Du vet väl att ett problem aldrig kommer ensam....?

- Vem bjöd hit er då? Inte jag väl....?

- Nej vi blir sällan bjuden vi hälsar på ändå.

- Vad är meningen med det?

- Det finns en mening med allt.

- Vad gör jag för att bli av med er då?

- Se till att ta hand om oss bara så försvinner vi snart. Sedan kan du tacka oss.

- varför ska jag tacka er ni ställer ju bara till en massa krångel
för mig och tar av min tid!

- Det gör vi bara för att du ska få bättre med tid när vi gått
och när vi går öppnar vi ett fönster åt dig så att du kan få in
nytt ljus i vardagen, eller så öppnar vi till och med en ny dörr åt dig.
 
- Ja om du säger det så....Välkommen in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0