den yngre världen....

Lova saknade vantar till skolan idag så därför följde jag med henne in i skolan nu på morgonen för att se om de fanns där.

Efter att ha sökt igenom hennes hylla, de andra barnens hyllor, torkskåpet, elementerna och tre upphittade-kläder-lådor fann jag:

Ett örhänge, en strumpa, tre mössor och 13 vantar, varav två av dem blev ett likadant par..... Hur går det till??

Kan hon ha glömt att sätta på sig båda vantarna 9 gånger på väg hem från skolan så att 9 vantar gömmer sig lika flitigt här hemma?

Eller är det så bråttom efter rasten så att vantarna liksom försvinner på vägen in till klädhängaren, varav 9 alltså utomhus?

har hon råkat fått med sig en vante ner i matsalen 9 gånger? Enda stället jag inte sökt på än.

Eller har de förvandlas till kaniner? (Hennes vantar gör det ibland) och bor i någon snödriva utomhus?

Något är det iaf som sker i den yngre världen, något som kan komma att bli en gåta för oss vuxna..... På vägen ut från skolan träffar jag en annan mamma som tittar upp på mig, nerhukad i upp-hittat-lådan, hållandes fyra vantar av olika sort tillhörande hennes barn.....Jag är alltså inte alldeles ensam att fundera kring dessa mysterium.

Idag ska jag påbörja projektet leta-de-femton-böckerna-som-lånats-av-mina-barn-på-biblioteket-och-som-ska-finnas-här-hemma-nånstans-trots-att-jag-inte-sett-en-skymt-av-dem......


Kommentarer
Postat av: Robert Fagerlund

Nämnda vantägares äldsta kusin på sin mammas sida fick här om månaden order av sin far att ta fram undangömd smutstvätt från sitt rum, varpå hon presenterade 7 svarta, tre vita och en grå strumpa. Till saken hör att alla invånare i rummet har ett jämnt antal fötter.

2011-03-08 @ 20:51:23
URL: http://robertfagerlund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0