ett steg i taget...

tar ett steg i taget. Betar igenom allt som måste göras och ser genom fingrarna när det behövs. Och så släpper jag en del som om de vore färdiga. Bara för att orka med det jag måste göra. Men mitt i detta finns en massa ljusglimtar som håller mig levande, lycklig och inspirerad. Ja så är det faktiskt, just nu befinner sig ett lätt kaos i vardagen som jag tampas med men det är helt okej eftersom jag vet att det är övergångbara. I stillheten kan jag ladda energi så länge jag förstår att stillheten alltid finns där.

”stillhet innebär inte att vara på en plats där det inte finns oväsen, besvärligheter eller hårt arbete.
Stillhet innebär i stället att befinna sig mitt i detta men ändå vara lugn i sitt inre.
Det är det som är innebörden av stillhet".





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0