Svaren om framtiden finns först när vi är där.

Idag är Miranda på sitt livs första PRAO. Hon är på kyrkogården och har min mammas barndomskamrat Kerstin som handledare. jag tror de kommer trivas riktigt bra ihop.

Ikväll ska jag på skolråd igen. Hör gärna av er ni föräldrar som tittar in här om det är något ni vill att jag tar upp.

jag ska också ringa veterinärerna i Valbo och beställa undersökning av två av mina små söta valpar som flyttar ifrån oss redan på söndag. Det känns lite vemodigt och sorgligt. Jag lovade mig själv den dagen vi insåg att Signa bar små valpar i sin mage att jag inte skulle fästa mig för mycket med de små djuren....Det var ju minst sagt lättare sagt än gjort. Idag inser jag att jag är så förälskad i de här underbara skapelserna att jag kommer bära spår av dem i resten av mitt liv. Jag sänder positiva och ljusa tankar kring dem nu och hoppas att det skyddar dem från alla faror i livet och att de får komma till bra hem och få minst lika mycket uppmärksamhet och kärlek som de själva ger.

Om framtiden kan vi inget veta ändå är det ofta strävan efter att utsäga den som upptar en stor del av vårt mänskliga tänkande....jag om nån borde kanske veta bättre ändå fastnar jag ofta i just den tanken, fler dagar bort, fler veckor, månader och år. fastnar och tror mig kunna utse den.

Idag ger jag tanken till mig själv att "allt blir precis som det ska, det finns en mening med allt och ögonblicket här och nu är alltför njutningsfullt för att inte ses och höras" Idag tar jag del av livet som är mitt och fyller det med det som tillhör stunden. Njuter av solen som kikar fram fram idag igen och låter mig överraskas av vad som bjuds.

ha en härlig dag!


Kommentarer
Postat av: Karin

Missa inte min nya tävling på bloggen :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0