Ny dag nya strumpmöjligheter!

Godmorgon! Solen skiner och det känns varmt redan nu på morgonen när jag gått med barn till skolan. Välkommen våren!

och man blir salig av att se all växtlighet som spirar och gror, som en grön explosion i hela landskapet som nyss var inlindad i det vita snötäcket. Våren är sagolik tycker jag, med all sin potential och kraftfullhet.

Se dig omkring i naturen just nu och minns att du bär på samma potential och kraftfullhet även du. Alla har rätt att blomma. Människor bär en massa potential men få vågar tro på den. Få vågar låta den börja att växa. Våren hjälper oss lite på traven i detta tror jag. vad tror du?

Varje morgon pågår här hemma det stora strumpletar äventyret. Alltid lika mysteriskt bortblåst är de maka paren. Vi har en HEL trådback med omaka strumpor som söker en vän....börjar tro att nån i familjen äter strumpor. Andra alternativ har jag inte längre... Men även idag förundras jag över att barnen och jag ändå lyckades få till det, åtminstonet nästan, Lova har två strumpor med katter på, dock inte lika katter men ändå i snarlika färg, och det duger utmärkt för dagen.

Igår sjöng Lova med änglakören på Konsumstämman och jag är så fascinerad av vad duktiga barnen är. Och de tar i från tårna när de sjunger och bara smittar av sig till oss vuxna av all sin lekfullhet och lycka. Helt magiskt:)

Igår flyttade även våra små valptöser ifrån oss. Nu har vi bara en liten valp kvar i hemmet. det känns lite tomt men mycket lugnt här hemma nu. Och vi behöver nog vila ett tag efter de 16 valphysteriska veckorna trots allt:)

Idag ska jag ringa de väntande telefonsamtalen och så hoppas jag att Susanne dyker upp på förmiddagen och dricker lite kaffe med mig ute i solen.

Ha en fantastisk dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0