valparnas första dygn

I natt har jag sovit i källaren med Signa och valparna. Ville inte lämna dem det första dygnet eftersom det är som mest kritiskt då. Men Signa är duktig och valparna är fyra små kämpar som alla trängs för att hitta en tutt att dia ur. Signa vaktar dem och hanhundarna är helt fantastisk de också. De går inte ens ner i källaren, en instinkt antar jag, men beundrar dem för det också!

En helvit och en svart naken hane blev det iaf och en vit naken tik och en mörk pufftik med en bläs i pannan. Alla är vackert tecknade.

Barnen var uppe redan klockan sex i morse. Fylld av längtan av att sätta sig i källaren och iaktta de små liven.
Nu ska jag försöka få i ordning barnen och iväg dem till skolan vilket jag redan insett kommer att bli en kamp....De kan ju för sitt liv inte förstå varför man måste gå i skolan när man just har fått ett gäng valpar hemma. Själv har jag inte sovit många timmar i natt eller förra och planerar att lägga mig en stund när barnen är i skolan. Tror det behövs nu för allas trevnad.....

Ha en bra dag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0