Historien om judarna

Barnen och jag hade ett litet samtal på kvällen om hur den första människan och djuret kom till egentligen.

Jag berättade att det finns fler teorier och att ingen kan veta helt säkert hur det gick till och får oväntad hjälp av ett av barnen i min förklaring:

Barnet: Många tror olika. Det finns också de som tror att Judarna skapade de första människorna, men det tror inte jag.

Jag: Judarna?

Barnet: Ja vet du inte det???

jag: Menar du inte Gudarna?

Barnet: (tyst en stund)....ja...jo...gudarna kanske det heter.

Och detta barn ska vara barn till en kyrkovaktmästare och barnbarn till en präst....hm...Tror vi får öva en stund till på detta. (kanske bör tilläggas att samma barn en gång berättade för sina syskon att de första människorna på jorden hette Hans och Greta också....)


Kommentarer
Postat av: Susanne

Det här ligger ju i släkten. Lina tror inte att isbjörnarna finns, jag tror det heter utrikeslumpen och Rebecca tror på det sällsynta djuret vildrenn.

2010-01-21 @ 20:27:05
Postat av: Lina

Meeeen ååååååååh.... hahahaha

2010-01-21 @ 21:01:40
URL: http://flasarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0