Kurser, hundar och barn

Började morgonen med att skriva en djupmeditation till kommande kurs. Skapande är givande och helande. Läs mer om kommande kurs HÄR om du missat den:) har fått in ett stort intresse för kursen och vi håller till i Lingbo där det är rymligt så än finns några platser kvar! Ser verkligen fram mot kursen och mötena med alla anmälda samt lugnet och tankarna som vi tillsammans bär med oss dit. En helg för själsarbete och ljus.

På eftermiddagen väntar vi hem David som fyller 8 år idag.

Vi ska göra tårta så klart och försöka bygga ihop ett G-Force laboratorium med tusentalsdelar som mer liknar en IKEA konstruktion, ni vet en sån där jag redan konstaterat att vi måste fått fel bitar med i förpackningen eftersom den inte går att bygga ihop.

Precis som när jag köpt LEGO åt David och är övertygad om att de lagt i fel bitar....."Så här ser den inte riktigt ut på bilden" säger David efter några timmar av mitt byggande. ",men vad konstigt!" Säger jag, "De måste ha ritat fel på bilden, eller hur!" Än så länge köper han allt jag säger utan att ifrågasätta efteråt, anar att man får igen det här lögnspelet när han blir äldre. Det är väl just det som kallas Karma tror jag....

Miranda är hemma med mig idag och har målat fåglar på förmiddagen, som ingick i hennes läxa. "Nu har jag gjort nog för idag" sa hon efteråt så bestämt att jag inte dividerade mer om det. Sedan dess har hon masat omkring här hemma i tystnad och lugn. Hon laddar sin energi av tystnade så jag håller mig en bit på avstånd från henne eftersom jag vet att hon vill ha det så ett tag.

Men snart ska jag ropa på henne och störa tystnade eftersom det börjar bli dags för valp-matnings-dax. En sådan grej är en av de få grejer som faktiskt får avbryta hennes stillhet en stund. Och vem kan motstå och avbryta sina aktiviteter för valparna förresten? Tänk att man kan bli så kär i så små, små ynkliga varelser som knappt kan gå ens.... Kolla gärna in på hundsidan och titta på lite nya bilder! KLICKA HÄR

Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis David!

2010-02-09 @ 21:46:41
URL: http://www.karinsanglar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0