Morotsbuffé

Vårljuset delas med alla varma ord och vänliga vänner och familj omkring mig. Kan man ha det bättre?

Signa är hemma igen, nybadad, utvilad och efterlängtad förstås. valparna har upplevt vårvädret de med och älskar att vara ute! Idag har jag satt in fyra nya annonser och hoppas att rätt köpare hör av sig. Att gå igenom min utsållning är visst inte lätt och jag har redan sagt nej till de som hört av sig...Tror jag har haft en hel del otur dessutom. men nu vänder det! Det har jag bett om iaf:)

Per ber om en ny bil. Och missar inte blockets uppdateringar inom området, problemet är bara att ju mer han letar och tittar, ju dyrare känns det som om bilarna blir och ju mer kräsnare känns han i utsorteringen....hm....ekonomisk karma hoppas jag på nu....det kanske vänder med vårljuset det med.

Mina idéer och tankar sprudlar och jag har fått förfrågan kring en uppföljning efter Lingbo helgen. Ett bra förslag tror jag och välbehövligt. Det blir min prioritet nummer ett framöver.

Nu står för stunden att försöka samla ihop alla barn på gården. Äntligen vill de vara ute igen och den tidigare slumrande radhusgården har förvandlats till ett myller av barn i klungor som rör sig i en helt avskärmad fantasivärld fylld av lek, skratt och bus. Något mina barn och säkert många fler behöver så väl efter att tillbringat den mesta tiden inomhus den här kalla vintern.

Ikväll ser vi på körslaget och fortsätter äta ur påskäggen och efter påskhelgen tänker vi definitivt inte ställa oss på vågen utan bestämt blunda för sötsakernas något tyngande bieffekter...nästa vecka tuggar vi i vanlig ordning morötter och selleristjälkar och försöker att intala oss själva att vi gör det bara därför att vi tycker att det är så himla gott och ingenting annat....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0