Frigörande dans

Har suttit ett par dagar och kombinerat musik.
Min tanke är att skapa en skiva med blandad musik för QI andningen.

Qi andningen är uppbyggd av fem element: Trä, jord, vatten, metall och eld.

Qi är (enkelt) ett annat ord för energi. Allt är Qi eller allt är energi. Qi är livskraft, livsande, den grundsubstans som människan och hela universum är uppbyggd av. Qi måste flöda fritt och genom att utöva Qi andningen ökar våra förutsättningar att finna lugn, balans och harmoni i oss själva. Så är i alla fall tanken!

Min tanke är att genom att lära oss andas rätt minskar våra risker att hamna i stress, instabilt hälsotillstånd, obalans i vardagen och livet.

Min skiva är tänkt att användas för frigörande dans. Där man går in och känner elementen med kraft och vilja! Det blir en slags genväg till förståelsen av elementets symboler och varande, och vidare en genväg till lyckandet av andningsmetoden.
 
Dans är ju jättehäftigt när den får upplevas i sin ursprungliga oorganiserade form! Ett underbart forum för min del i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0