Vart tog min timme vägen???

Idag råkade vi sova över här hemma. For upp som en raket ur sängen, väckte david, fixade frukost, packade matsäck, ut med hundar iväg med David (precis i tid) hem igen, fram med frukost till Lova, rena kläder, iväg till dagis, hem igen, in i duschen, skrev ut affischer till gårdsfesten, tejpade upp dem, iväg till banken, ut med hundar.....osv osv

Av någon anledning ställde den oplanerade sovmorgonen till att jag lyckats jäkta mig igenom hela dan!! Som om jag tog igen den försvunna morgon timmen hela dagen! När jag väl satte mig nu framför datorn insåg jag att jag sprungit igenom hela den här dan utan att andas..... precis tvärtemot min livsfilosofi och tankesätt. vart tog mindfulnessen vägen ???

Ja ja, jag fick i alla fall ännu en tankeställare i hur snabbt man kan hamna i ekorrhjulet, den dagliga stressen utan att man ens hinner tänka på det. Undrar hur många gånger det skedde innan jag ens lärde mig tänka på hur viktigt det är att ta hand om sin vardag. Undrar hur många ute i världen som lever konstant i detta stresshjul utan att någonsin känna efter hur blommorna på marken egentligen doftar eller hur solstrålar kitlar och värmer eller hur äpplet smakar när man biter den andra tuggan....

men dagen hade ju förstås guldkorn också. Båda dock av materiell karaktär. Jag har fyndat och inhandlat 10 böcker. varav 6 var till mig. Jätteintressanta böcker som jag tänker frossa i den här veckan!

Det andra var ett akvarium, modell jättestor, som jag önskat mig. Tycker att det är så rogivande med ett stort akvarium både för vuxna och små. men de är så hiskligt dyra.... I kväll ringde en grannfru på dörren och frågade om jsg ville ha ett akvarium av dem eftersom hon visste att jag önskade mig ett.   

Tror att det var en mening att vi skulle ha ett stort akvarium helt enkelt. Sånt här händer ju inte varje dag;)


Kommentarer
Postat av: susanne

Vad kul att ni fått ett stort akvarium! :) Skicka ett sms imorgon så kan jag ta med mig klubban till Forsbacka. Jag är så otroligt glömsk.. Det blir inte lättare när den står i ett förråd heller. Går ju inte direkt förbi den.



Kl 10 på onsdag va? Jag tänkte hålla dig i handen då, om du inte har något emot det. :P

2009-06-09 @ 01:17:06
URL: http://sussieforslund.blogg.se/
Postat av: susanne

Jag tänkte gå med dig till kyrkan iaf, så jag slipper leta reda på dig där inne. Det brukar ju vara fullproppat där inne.



Jag är gärna med och hjälper till efteråt. :) Kram

2009-06-09 @ 13:02:11
URL: http://sussieforslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0