Lite ingenting-kraft!

En hel dag åt att inte göra nånting. Det är jätteskönt ibland. Bara gå omkring i varma kläder och raggsockor. och tillåta sig själv att vara.

Barnen har lekt med kompisar och Per har köpt en bil. Alla är nöjda.

I morgon är det EU val. jag ska rösta så klart! En gång i tiden stod jag utanför vallokalerna sådana här dagar. Det har jag slutat med nu... Men jag stod även in i det sista och motiverade människor till att rösta nej till Eu när det bagav sig, det hjälpte ju dessvärre inte resultatet då, men hoppet är ju det sista som sviker!
jag jobbar ju fortfarande med hopp om att kunna förändra världen..... men nu för tiden gör jag det på ett lite annorlunda sätt..... kanske blir man visare med åren trots allt eller så är jag bara hopplöst optimistisk och naivt hoppfull..... men jag är ju glad iallafall och brinner för mitt liv och mina idéer, och det måste väl vara huvudsaken och meningen med livet!

"- Vart ska vi gå? frågade Puh Christoffer Robin.
- Ingenstans, svarade Christoffer Robin.
och så gick de ditåt, och när de hade gått en bit, sa Christoffer Robin.
-Vet du vad jag tycker mest om på hela jorden?
-Nej, sa Puh.
-Att göra ingenting, sa Christoffer Robin.
-Hur gör man ingenting? frågade Puh, sedan han funderat på det en lång stund.
-Jo, det är när nån ropar till en, just när man ska gå ut: "vad ska du göra christoffer robin?" och man säger
"Å, just ingenting" och sen går man och gör det.
-jasså, sa Puh.
-Det är sånt där ingenting vi gör just nu.
-Jasså, sa Puh igen.
-Det är att gå och ströva och lyssna på allt som man inte kan höra, och ha det skönt." 

Och så är det ju precis. Först när vi gör ingenting upplever vi ju livet i sin fullhet. Smak, lukt, ljud och i själva ägandet och varandet. ibland är det bara bra att göra ingenting;) imorgon däremot ska jag göra nånting igen fulladdad av ingentinget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0