Söka lycka

Jag väntar på post. Om  sexton dagar påbörjar jag min utbildning i mindfulness och Qi andning. Tanken är att vidarutbilda mig och sedan starta eget och fungera som coach till personlig utveckling, gruppdynamik och/eller positivt tänkande - att våga leva sitt liv lycklig!

Jag tror att alla är här av en anledning. Förr eller senare funderar man själv över vad anledningen är. Åren går i slentrian tills man en dag vaknar. Ofta i form av en kris.

Min kris kom för två år sedan, i samband med min mammas bortgång, det var droppen som fick bägaren att rinna över. Jag vände krisen till något positivt med tiden. Funderade över vad jag vill. vilka mål jag har. och vad som gör att jag tar mig fram till dem istället för att bara drömma om dem.

De senaste två åren har förändrat mig mycket. Genom att välja ett positivt och främjande tankesätt kan man komma i kontakt med sig själv och växa enormt.

Man kan inte söka lyckan utifrån om man inte funnit lyckan inom sig själv! Det finns inga genvägar.

Som en klok medicinman i västra Afrika en gång sagt: Man kan inte bota kroppen med farmaseptiska medel så länge man har ett hål i själen.

Kommentarer
Postat av: Cilla Fagerlund

Mitt i all sorg kring mamma, så förändrades våra liv som i ett trollslag. våra liv gick ut på att vara tillsammans med henne, fånga dagen. vi satte våra egna liv på vänt (vilket jag inte ångrar en sekund av). men helt plötsligt blev det vår egen tur att ta för sig av livet. mitt i all sorg så tändes en ny möjlighet. konstigt. men bensinen till detta vaknade iaf för mig när jag förstod att hon aldrig lämnat oss. hennes små besök är så värdefulla. saknar henne så

2009-02-05 @ 19:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0