Grodor

Härom natten fick Miranda "besök" av mormor igen. Hon vaknade så glad!

Hon berättade att de varit ute och letat efter grodrom i bäckarna.

När jag var liten tog vi ofta in grodrom för att se hur de kläcktes och utvecklades. Ett år tog mamma och jag med grodrom till skolan också i studiesyfte till de andra barnen. Mamma var ju även mulle ledare i Jäderfors när jag var liten och hon tyckte om att vara ute i naturen och uppleva allt den bjöd på.

I skolan gick det till en början riktigt bra med groduppfödningen. Vi tittade med spänning varje dag på hur det utvecklades. Men en måndag när vi kom tillbaka efter ledigheten hade ynglen utvecklats till grodor..... Vi fick alla barn hjälpas åt att jaga små hoppande grodor i hela skolbyggnaden.....Det var kaos......

Ingen från skolpersonalen frågade mamma någon mer gång om hon ville ta med sig lite grodrom till skolan för studiesyfte.....

Kommentarer
Postat av: Cissi

hihi



Kan tänka mig att det var kaos i skolan då.. :-)

Men ändå härligt att få uppleva något sådant, som barn :-)



Idag när jag var ute och gick i solen med en kompis, såg vi minsann en fjäril...Wonderful!

Sånt ger mig energi!



Kram Cecilia

2009-04-03 @ 12:11:29
URL: http://cissi.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0