resvägar

Ger mig rätt till förändringar och tid till att göra dem. I allt jag tar mig för nu så ifrågasätter jag valet, resultatet av tidigare handlingar och förmågan att se på det med andra ögon. Om det jag gjort tidigare varit bra så borde det skett en förändring nu. men om förändringen uteblir så bör jag ändra mina egna handlingar, istället för att tralla runt i samma spår, om och om i gen, och sucka över att det inte händer något.
 
Det går att förändra  Och det hjälper.
 
Det är som ett kast in i rätt riktning. Att stå i ett vägskäl är det värsta som finns men att påbörja vandringen när man väl valt vägen är det mest inspirerande man kan göra i livet. Frågan är ju varför man ofta står kvar så länge och tvekar. Rädd att välja, rädd att resa..,,.när resan är livet och det som gör att vi går vidare.
 
 
Det är att leva. Det är att älska. Och att växa. Det är min resa. Din resa. Vår resa. Livet helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0