simsalabim

Lova hade glömt läxan på torsdagen (igen) och berättade på fredag när hon kom hem att fröken sa att det inte gjorde något och att Lova kan göra sin läxa till på måndag istället.....
 
Eftersom det lät lite underligt i mina öron att det gått så förvånadsvärt bra att göra läxan över helgen istället återberättade min oskuldsfulla donna händelseförloppet:
 
"När fröken frågade varför jag inte gjort min läxa så svarade jag: jag råkade glömma läxan igår, så när jag kom hem sa mamma åt mig att jag skulle cykla tillbaka till skolan och hämta den. Det gjorde jag. Men då hittade jag inte dig. Jag letade efter dig länge men såg dig inte nånstans.....så då kunde jag ju inte komma in i det låsta klassrummet och därför kunde jag inte göra läxan fastän jag ville göra den....."
 
Sen avslutar Lova med ett stolt uttryck i ansiktet: Mamma visst ÄR jag jättebra på att ljuga??
 
Ja, jo....det är hon ju faktiskt jättebra på....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0