humpffrgh

Såg idag ett par i 60årsåldern som kom ut från Onoff. Mannen bar en påse från affären i fråga. han var så glad att han nästan vibrerade och skuttade sidledes fram för att prata med kvinnan, medan kvinnan själv gick trött brevid med hängande huvud och Han utbrister "Det här var ju SÅ billigt så vi kan köpa en till om vi vill senare!!"

Hon svarar: "humpffrgh" lite tyst.

Exakt samma sak skedde en timme tidigare med ett annat par i en omklädeshytt på klädesaffären. men i total omvänd ordning och när kvinnan glatt utbrister inifrån hytten: Jag tror jag köper allihop! De är ju inte så dyr och jag kan inte bestämma mig vilken jag vill ha mest. mannen svarar tyst: "Humpffrgh".....

Tycker det vore på tiden att vi inför ett nytt ord i svenska akademins ordlista:

Humpffrgh.
uttalas lågt och nästan bubblande och betyder ungefär: Vad Fan ska vi med den här skiten till? Kunde vi inte köpt nåt roligare för pengarna....Du har ju redan TUSEN av sådana där grejer hemma!

Män är från Mars och kvinnor från Venus. Tror inte vi kan blunda helt för det:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0