Fuldans och spilld saft

Efter ett år utan våffeljärn blev Lova så glad att jag äntligen köpte ett nytt.

- Ska vi göra våfflor idag när vi har ett våldtage våffeljärn? Frågad hon......
- vad sa du.....? Men det står ju faktiskt så "Voltage våffeljärn" ........


Jag vaknade alldeles för tidigt i morse mellan hostattackerna. Drog på mig raggsockorna som når upp till knäna och en skön tröja. Vart tog den där varma solen vägen? Den där som lägger sig som ett varmt täcke runt ens axlar och andas in sommarluft i öronen? Idag är det alldeles grått utanför fönstret och molnen är regntunga.


Av nån anledning är det ingen som har städat här inomhus när det varit fint väder. Så nu kliver jag över bikinin för att ta mig ner i köket och sätta på kaffet. Fastnar med sockan i klibbig spilld saft på golvet i köket och rensar snabbt bort allt "bråte" från köksbänken för att komma fram till perkulatorn.


Per köpte dammsugspåsar igår och gav dem till mig....undrar om det betyder nåt.....?

Antar att det betyder att den här dagen vigs till att städa lite....det kanske inte var så dumt med lite gråväder iaf, även om det just nu känns helt meningslöst att börja plocka när man inte ens vet vart man ska börja....
Men först några koppar kaffe till och lite fuldans innan barnen vaknar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0