Sanningar och nödlögner

vi har småflugeinvasion i vårt kök. små bananflugsliknande flygdjur som svärmar över allt som luktar, enligt dem, behagligt. Jag har gjort små flugbad med vinäger och diskmedel och hoppas att åtminstonet flertalet drunknar.

Miranda som är djurvän tycker att man ska vara snäll mot alla djur, och det har hon ju rätt i, men jag tycker att de här små flygsakerna faktiskt började att vara otrevlig först när de flyttade in i vårt hem och övertog vårt kök, åt vår mat och drack ur våra glas utan att ens fråga först.

Så till Miranda säger jag att jag bara bygger små blomflugsbadhus så att de får bada och ha skoj istället för att bara sitta på väggen och ha tråkigt. Mira har dock börjat bli för stor för denna nödlögn dessvärre....sådana gick ju alltid hem förut....

Måste tänka kreativt nu och hitta på mer vuxna nödlögner....eller ska jag helt enkelt bli vuxen själv nu och börja berätta sanningar för mina barn....?

Det betyder alltså att tomten inte längre får bo
i vattentornet, prinsessan i tornet i Gävle, vätten i frysen, att affären inte har slutat sålt de söta flingorna, att det inte alls sitter en GPS-tant uppe på en stjärna och berättar vägen, att diskfarbron inte sitter och diskar disken i diskmaskinen eller att sjöjungfrusar och annat festligt egentligen inte finns.....?

Kommentarer
Postat av: Karin

NEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJ, vad säger du?

Bor inte tomten i vattentornet? gråter förtvivlat ;-)

Jag ser ju faktiskt att han solar solarium och ser på tv på kvällarna!

2010-09-28 @ 21:26:29
URL: http://karinsanglar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0