rösträtt om man röstar rätt?

Satt som många andra svenskar igår och följde svt.s valvaka.

Resultatet förvånade mig inte särskilt mycket jag förstod att det skulle bli jämt.

Själv hade jag inte bestämt mig igår för vad jag skulle rösta på. Känns inte som om jag riktigt tror på nån framträdande riksdagspolitiker just nu. Känns som om de luras....Men jag valde att rösta med hjärtat med tanken främst på mina barn och nästkommande generationer. Det viktigaste vi människor står inför just nu är enligt mig den jord vi lever på och hur vi bör ändra vårt förhållningssätt för att rädda den.

jag tycker att det är tragiskt att Sverige är så missnöjda och rädda att SD lyckades ta sig in i riksdagen. Men jag tycker det är minst lika tragiskt att politiker valde att inte acceptera deras seger genom t.ex. Lars Ohly,s agerande att  vägra gå in i sminket medan Åkesson fanns där. Svenska folket har trots allt demokrati och rätten att rösta på vad de vill. Det finns en rädsla hos svenska folket och kanske en misstro för hela systemet. Vore det inte mer proffessionellt att fokusera på det än att rikta ilskan mot motståndarna efter sin egen valförlust....?

jag tror att det finns en mening med allt och hoppas att denna mening handlar om att politiker förstår hur missuppfattade de antagligen är av en stor del av folket, tillsammans med media som särskriver mycket om invandring och flyktingar. Svenska Folket är ju matad av det och få tar fram informationen på egen hand eftersom den serveras dagligen (dock alltid tolkad, återskapad och ibland färgad).

Kanske föds något gott efter detta val genom det som skett.

Som en kvinnlig talesman för ett av allianspartierna sade igår: Det går ju bra för SD ute på gatorna men vi får väl se hur det går för dem när de kommer in i riksdagens civiliserade rum.....

redan där tappar ju flertalet förtroendet för politikerna. Vi (folket) är alltså de ociviliserade som rör sig på gatorna och de civiliserade människorna i Sverige finns i riksdagen....oops;) Som sagt det finns nog en mening med allt som sker och denna gång har vår maktstyrelse fått sig en prövning som förhoppningsvis lär dem något gott och föder något nytt:)

Hsh så har jag äntligen skaffat en ny laptop efter att den förra for i backen. Denna laptop har t.om. webcam och det var vi tvungen att  utforska allihop:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0