Skolfotografering idag.....

...och då sker en förvandling över natten, en mutation av positiv sort.
Alla barnen (och fröknarna) förvandlas till nystajlade modelejon med borstat hår och skrynkelfria kläder.

Jag tror att skolfotograferna har en uträkning med att börja fotograferingen med de yngsta barnen för att sedan fotografera de större (5-6:an efter lunch) för att på så sätt eliminera guppfoton på små barn med delar av skollunchen på tröjorna och runt munnen?

Apropå barnen så har de kommit in i en "inlines-period". Det är jättekul att åka och det smittar av sig så att var och varannan unge på gården rullar runt på gården. När jag var barn fanns det också inlines, men det kallades rullskridskor på den tiden och snörades direkt på skorna. Dessutom hade de fyra hjul vilket förenklade åkningen.

Dagens barn har det lite krångligare, både att lära sig att åka och att uttala färdmedlets namn....
Lägger upp en bild på Slajm! Och när jag ändå är i farten.....

Så kan jag lägga upp bilden på ytterligare ett krångligt ord, eller egentligen ett namn.....

In i Hjärna Jöns



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0