HarmoniExpo eller EkonomiHäxco

Hemma igen efter en mysig helg på harmoni-Expo mässan i Stockholm med Anneli. Harmoni för kropp och själ att få resa bort en stund, skratta och ha trevligt medan upplevelserna från Harmonimässan var si så där. Jag har iaf fått bekräftelse på att fortsätta göra det jag gör och lita till mig själv helt o hållet. Genom att betrakta en hel mässhall med andliga förmedlare eller tävlingsledare eller förresten bara ledare, förstår jag hur farligt det blir när medmänskligheten förvandlas till ledarskap eller drivs enbart utifrån ekonomiska intressen....Visst finns det fler som verkligen vet vad de gör, brinner för sitt arbete och verkligen förmedlar det rätta fortfarande, men fler gjorde mig besviken och förvånad.

Mest besviken blev jag på att möta Pehr Trollsveden. Författare och andlig föreläsare. Han kändes mer som en skicklig dammsugsförsäljare och påminde starkt om Ulf Ekman....nej förresten Ekman är ganska lugn jämfört med Trollsveden.

Även Solöga förvånade mig. Hon talade hjärtats språk helt utan att göra det från hjärtat. Som om hon helt glömt meningen bakom sina ord och istället helt drivs av ett ekonomiskt intresse hon med. Förvånande. Å andra sidan såg jag inte många besökare heller vid hennes bord.

Karin däremot hade också bord på mässan. Och hon lös av glädje och kreativitet, full av inspiration. Precis som alla borde göra en sådan här helg. Och Siw Knoke var i vanlig ordning helt fantastisk! Stor och liten på samma gång med ett äkta hjärta. Helt klart värd resan till harmoniExpo!

Och Anneli och jag hade som sagt trevligt och kul. Skönt att få skratta, koppla av och bara njuta. men nu njuter jag också av att vara hemma igen. Känna all saknadskärlek från barnen och hundarna förstås och att få träffa Per. lagomt trött och sliten med ömma fötter kryper jag tidigt ner i sängen ikväll och i morgon ska jag försöka att ta hand om hela köket disk och handla upp ett tomt kylskåp....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0