Kör, kurs, kött, kineser och Konsumstämma

Försökte mig på att äta kött igår, det var en dålig idé. Igår mådde jag illa hela kvällen och mår illa nu på morgonen igen. Det känns som om fler och fler matprodukter plockas bort i mitt liv eftersom jag blir så sjuk av att äta det. Jag har redan plockat bort ägg, vissa mjölkprodukter, pasta och bröd. Egentligen borde jag förstås uppsöka läkare snart eftersom jag har löst mitt liv genom att äta i stort sett ingenting och kroppen börjar att ta stryk känner jag. Men steget till att uppsöka läkare är mycket stort.

Idag har jag Lova hemma. Hon hade ingen lust att gå till Forsenklassen idag och det är helt okej med sådana dagar tycker jag när man går på 6-årsverksamhet.
Ikväll däremot ska Lova och jag gå på vår livs första Konsumstämma där hon ska sjunga med Änglakören. Har jag gått på konsumstämman bör jag nog snart börja räkna mig som Forsbackabo....Det är underligt det där. Jag känner mig fortfarande som en Sandvikenbo med 11 år i Jäderfors och 7 år i Östanå, ändå har jag faktiskt bott i Forsbacka i 14 år nu....Jag som trodde att det var bara en tillfällig lösning för mig eftersom när jag flyttade hit var ungdomslägenheterna så billiga och enda alternativet för mig att kunna flytta hemifrån och jag jobbade på den tiden på studiefrämjandet i Gävle så resvägen blev dessutom kortare. Inte kunde jag då föreställa mig att jag fjorton år senare skulle vara kvar här....Det borde ju faktiskt betyda att jag trivs ganska bra på den här lilla orten, och ikväll ska jag gå på den absoluta Forsbackabotillställningen. Konsumstämman. Livet är bra märkligt:)


I lördags flyttade iaf en  av våra valpar till Järbo. Jag tror att han får en fantastisk uppväxt och tillvaro där, ändå känner jag förstås en saknad av att inte ha honom här hos oss, en blandad känsla, men jag vet att jag gjort absolut rätt i val av familj till honom. På eftermiddagen kommer en kvinna från gävle och hämtar båda våra valptöser. Det känns också bra att skicka iväg dem tillsammans, veta att de har tryggheten av varandra i flytten. Ändå har jag en klump i magen för dem också och David är jätteledsen, han är så otroligt förtjust i lilla pufftjejen. Så många tårar har vi torkat på honom den senaste tiden...

Idag ska jag ringa runt till lägergårdar och stugbyar för att hitta en bra plats till min kommande kurs. jag har upptäckt att de flesta alternativen är uppbokade den helg jag valt så det här har varit riktigt kruxigt. Nu tror jag ändå att jag har fått napp, frågan är bara hur mycket stället kostar. Det är det jag ska ta itu med i dag och så hoppas jag att det löser sig så att jag får koncentrera mig på annat ett tag än att ringa runt till olika kommuner och föreningar....ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0