Hjärtat och hjärnans olika språk

Jag försöker alltid att handla utifrån hjärtat. Ibland övertalas jag tyvärr av förnuftet och ångrar mig sedan. Nu har jag gjort det igen. handlat efter förnuftet och ångrat mig. Det är precis som i tecknade filmer, där man kan se att en djävul sitter på ena axeln och en ängel på den andra. hela tiden viskar de i örat på mig och försöker att övertala mig i vissa beslut.

Den här gången handlade det om att göra rätt tänkte jag när valet låg framför mig. Hjärtat var tydligt men ändå valde jag precis tvärtemot.

Nu ligger jag grubblande och sömnlös på nätterna med ont i hjärtat och tårfyllda ögon. Varför lär jag mig inte att lyssna på känslan? varför sker detta om och om igen? Som om jag bär skyldigheter att handla efter vad som förväntas av mig istället för vad som jag känner för.

Står fortfarande i funderingar kring om jag kan förändra mina beslut. Om det är möjligt. jag vet att om jag inte gör det kommer ångesten fortsätta följa mig och funderingarna kring om hur det kommer att påverka resultatet. Tiden är dock mycket knapp och möjligheterna begränsade om ens möjliga. men jag behöver tid att tänka en stund nu. Behöver tid att bestämma hur fortsättningen blir. Fundera över om känslan är fel eller obefogad. Fundera över om förnuftet denna gång har rätt ändå. Fundera om jag ens har tillåtelse att göra mer i situtionen eller inte. Men jag vet att jag måste iaf ta tid för mina tankar och ensamhet i den mån jag kan.

Det här var förstås inget positivt inlägg. men jag står just nu inför så många frågor som ekar i mitt huvud. Jag ska ta tag i det här. Bara jag har makten över mitt eget mående och det är det jag tar tid för idag. jag ska gå hel ur detta beslut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0