3årsdagen av min mammas bortgång

För mig är du våren
I varje tussilago ser jag en bild av dig
Hos varje krokus delas ditt liv till mig
Och hela vårens skapelse,
pånyttfödelse och liv
påminner mig om hur värdefullt livet är
och hur snabbt det övergår till grönska, höst
och vintersömn.

Varje år funderar jag över om jag hann
att uppleva vårens skönhet o kraft på bästa sätt,
innan grönskan tog över
och förvandlade världen till sommar.
varje vår funderar jag om jag hann visa dig
hur mycket jag uppskattade dig innan du for.

Varje höst funderar jag om jag kommer minnas
grönskans doft på vinterhalvåret.
När du somnade in funderade jag
hur länge jag skulle hålla bilden av dig vid liv.

Idag är det tre år sedan du försvann
och jag minns ditt skratt,
din doft och din röst lika väl nu som då.

För mig är du våren.
Hos mig är du full av liv och rörelse
Hos mig är du levande
så länge jag finns kvar.
Det får mig att uthärda saknaden.
Det får mig stark.

Det får mig att älska var tussilago
som snart står i blom ännu mer
Varje krokus som snart slår ut 
ännu intensivare.
Och älska livet ännu mer
oavsett om det är vår, vinter
sommar eller höst.

Allt Tack vare dig mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0