Sommargräs

Hemma igen efter några dagar på stugan. Längtar redan tillbaka...

I natt har jag sovit ut...nej förresten...i natt har jag inte sovit många timmar alls. Denna natt har jag ägnat åt att försöka hålla isär två valptillverkningssugna hundar. problemet är inte att hålla dem isär. nej då.

Signa har varit instängd med Mira och Lova på deras rum, och Misak (den värsta friaren...) har jag haft i koppel fastknuten vid min arm i källaren. han gnyr, flåsar, gnäller och försöker rymma. Efter en halvtimme lugnar han sig, lägger sig till ro brevid mig. Då ropar Signa på honom igen. Ett enkelt litet "vov" hörs från övervåningen och Misak flyger upp pa alla fyra igen som en fjäder och fortsätter gnällandet och ylandet där han slutade....Så har hela natten sett ut...

men det känns skönt ändå att det snart är över. Snart ett halvårs lugn och ro igen och har vi tur får hon sova borta någon natt snart igen... Och jag kanske får möjlighet idag att slå mig ner ute på gräsmattan i solen och sova en stund. Sommaren gör ju det mesta så enkelt.

ha en härlig dag!

Så här slutade det förra gången.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0