Bröllop!!

Idag hoppas jag på regn över Forsbacka och sol och sommar i Stockholm. Det skulle ju innebära att jag helt utan dåligt samvete kan sjunka ner i soffan den här dagen och se den kungliga bröllopsfesten i Stockholm!

Ja jag tycker faktiskt att det här är jättemysigt. Har förstått att det är lite delade åsikter om detta....men jag trivs. Jag tycker att det är så underbart att bara titta på de vackra klänningarna som kungligheterna och kändisarna bär. Igår på bröllopkonserten följde jag dem uppför Röda matta och det är häftigt att se hur de glider fram i sina meter-med-tyg-klänningar och antagligen höga klacka under utan att ramla, utan uppsvällda magar efter middagen eller vingliga ben. De bara gliiiider fram perfekta och ler!

En annan sak som fascinerar mig med dessa kungligheter och andra väluppfostrade är att de alltid vet hur de ska hälsa på varandra! Jag har inte räknat ut den iaf....och så är jag ju inte kunglighet heller...När ska man kyssa varandra på kinderna? och när ska man skaka hand? Bara de regler om vem som får hälsa först betyder att hela gästlistan måste känna igen ALLA bjudna i uppsminkade ansikten, nya håruppsättningar och klänningar. Jag som har problem med just att känna igen ansikten skulle INTE haft någon chans där heller.

Hsh så är jag ju inte bjuden i vilket fall som helst så jag får nöja mig att se på fetsen på TV istället. Tur eller otur vem vet...

Hos min syster blir det bröllopsmiddag idag för hennes familj. Det betyder att barnen själva får koka sin korv för deras mamma har inte tid att laga mat när det är kungligt bröllop på TV:n! Här hemma blir det nog en liknande lösning.

Självklart måste jag ju få se detta ostört för sist det begav sig och kungen gifte sig med Silvia var jag ju inte ens född....och inte Viktoria heller....Så för henne och mig blir det definitivt nytt och spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0