Historiens vingslag

Igår tog vi en tur till Örbyhus slott. Dessvärre var Klockermans stängt en söndag...Väl värd var resan ändå! Vilken fantastiskt vacker miljö och slottsträdgård. Har du inte varit dit kan jag rekommendera att göra en tur och om du gör det får du inte missa den enorma eken som växer framför slottet. Aldrig har jag sett en sådan stor ek! Det är som ett rum där under grenarna.

Jag var tvungen att hålla handen mot dess stam och blunda. För några sekunder tyckte jag mig uppleva hela historiens vingslag på en och samma gång. Tänk vad mycket det trädet har fått sett under sina dar och vad mycket det har att berätta! Träd är speciella tycker jag. Nästa svindlande är tanken av deras enormhet. Och det är inte helt ovanligt att jag stannar upp och fascineras av dess storhet och stabilitet.

Den här familjen är ju lite lustig. Per springer runt och känner på murarna runt slottet och fascineras av historiens vingslag och jag springer runt i slottsträdgården och pratar med träd, barnen fiskade upp en död jätteråtta som de tyckte var det sötaste de sett, en död orm de också tyckte om samt en levande slottspadda som de umgicks med....Det var nog tur att det var en regning söndag som vi valde att åka trots allt så vi slapp möta andra besökare....

Idag tar vi båten ut mot stugan med en burk surströmming! Och så hoppas vi att solen tittar fram på oss under dagen. Bjuder på några bilder, dock ej på det historiska slottet men däremot två hypermoderna ungar:)

Ha en härlig dag.






Kommentarer
Postat av: Karin

Vi får bege oss ut i skogen och luta oss mot ett varsitt stabilt träd stjärnsyster! Tänk vilka vackra döttrar ni har! Stora kramar, K

2010-07-26 @ 19:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0