Blomstermeditation (eller en beroendes ursäkter....)

Jag har ett beroende. Det handlar om spel. UTAN insats förstås. jag är för snål för att en dag börja spela om pengar. Nej, jag pratar om spel på nätet, brädspel eller xbox.

Jag sitter visst inte heller jämt och spelar. jag kan behärka den.

men när jag väl börjar KAN jag inte sluta!!!


Nu har Susanne lurat in min i Kingfördärvet och hon och jag satt i två timmar och klurade ut ord i ett spel där det handlade om att under kort tid bilda så långa ord som möjligt. Det speciella med king är att man spelar mot andra spelmissbrukare ute i landet också! Och då blir ju det blodiga allvaret riktigt blodigt!

Nu har jag fastnat för ett spel. vet med mig att jag inte får trycka in mig på spelet eftersom jag sitter för länge då. Ibland gör jag misstaget och testar en gång, och en till gång och en tredje, fjärde, femte.....sexhundrasjuttiotredje osv....

men att spela för mig är att släppa tankarna. Det blir som en meditation i vilande. Med rätt musik dessutom är ju meditationen en vinnande ursäkt för att fortsätta klicka. bara en gång till.... Vi missbrukare är experter på ursäkter;)....Vågar du stå emot??


http://www.jesper.nu/onlinespel/tankespel/5518-flower_reaction/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0