Min dröm idag kanske mina barns dröm imorgon?

Inatt drömde jag att jag var vid mitt barndomshem och de nya ägarna berättade att det såg precis likadant ut inuti huset som det gjorde när jag bodde där. Till och med alla möbler stod kvar sa de. Jag ville gå in och titta men jag fick inte. de sa att de ville totalrenovera det först för det var inte så som de ville ha det och inte heller visa upp för utomståend. jag blev förtvivlad o försökte ta mig in men det var omöjligt naturligtvis så som det brukar vara i drömmar....

Det var drömmen. men visst önskar man väl ibland att man skulle kunna resa i tiden en stund. bara återvända en gång till ett ställe man bär i sina minnen och som betydde mycket för en. Inte stanna kvar. nej inte så jag trivs och älskar mitt liv här och nu, utan bara resa dit en stund och känna de där dofterna som bara fanns där. Leka kurragömma i ladan som bara stod där. Utforska stigen i skogen och alla fingersvampar som växte där eller köra miniskidor nerför den gigantiska (då) backen som bara fanns där....? 

När jag vaknade och satt mig vid datorn klickade jag in mig på hemnet som jag gör då och då av nyfikenhet så har just ett nytt objekt dykt upp. Ett hus vid skogen och åkrarna med enormt uthus och inbjudande miljö. Ett hus som kändes som mitt barndoms hus.

Ställer mig ju frågan just då igen om det fanns en mening med drömmen och det här var meningen att jag skulle se kopplingen och sambandet att förälska mig i det här huset. men om det nu var meningen hur kommer det sig så att när jag ringde telefonbanken så fanns inte de där 450000 kronorna där som huset skulle kosta....?

Hm...tror nog meningen med detta var att retas lite med mig i så fall så jag slog ihop laptopen igen och återvände till vardagen. Och istället för missmod kände jag tacksamheten till att jag bor här just nu och vad det betyder för min familj och en dag kanske mina barn beger sig i sina drömmar tillbaka till radhusområdet där vi nu bor och kittlas av tanken att få resa tillbake dit i en tidsmaskin. Bara för en kort stund, känna dofterna som bara fanns där, utforska skogen bakom vattentornet eller åka pulka i den gigantiska (då) backen som fanns mellan husen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0