Strejk pågår i familjeföretaget

Det är som om en förbannelse vilar över familjen sedan en tid tillbaka. Vi simmar på i motström utan att kunna göra något åt motgångarna.

Den senaste tiden har allt jag tagit för mig eller ägt rasat.

Hundvalparna bor fortfarande kvar eftersom jag har sagt nej till de som varit intresserade. Av nån anledning har de mest olämlpigaste människorna bestämt sig för att köpa våra hundar. Nej tack, då har jag hellre 7, säger jag och lägger på..... (fast så säger jag inte, utan förklarar mycket diplomatiskt varför de är så olämpade att ens tänka tanken att skaffa hund)

Utöver detta rasar allt vi äger just nu. Våra bilar är trasiga och vi har stått utan bil sedan början av året nu.

Kopieringsmaskinen fick knäpp när jag skulle skriva ut det sista inför Lingboträffen. Först spottade den ut papper efter papper sedan somnade den lugnt in och vaknade aldrig mer....

Diskmaskinen har krånglat en tid, men med lite respekt och trevliga ord har den minsann diskat vår disk. Nu spelar det ingen roll hur mycket trevliga ord man säger till den längre, hur mycket man pushar den eller förklarar hur betydelsefull den är, utan har valt att diska början av programmet, men när den kommer till mitten slutar den helt enkelt att tugga och gurgla munnen så att disken ska bli helt ren.

Tvättmaskinen har också gjort sitt arbete klart för den här familjen. han tvättar och sköljer och spottar och fräser, men tvätten blir inte bra. Nu ska man inte klaga på en gammal arbetares insats, utan han har ju jobbat länge i familjeföretaget och skött sig hyfsat till och från. Problemet är att tvätten stinker när den är klar och så har han slutat att snurra den så där fort så att vattnet försvinner ur den också. Inte bara tvätten luktar utan hela källarvåningen stinker. Och antagligen vi också. Och det som är ännu mer spännande är faktiskt att ALLT luktar hundbajs härinne just nu!

Och om man bestämmer sig för att vädra
i Forsbacka på Elisabetgatan så försvinner faktiskt all hundbajslukt i lägenheten och byts istället ut mot en ögonstickande kattkiss-stank istället! För i det här området har man uppfostrat sina katter att använda grannarnas altaner som kattlåda och uppkräksplats och hårfällningsplats tror jag.  

Det här är jag bestämt säker på att INTE ingick i mina framtidsdrömmar en gång..... 

Så på handlingslistan har jag alltså
1 bil, som rymmer minst 2 vuxna och tre små människor. och 7 hundar.
1 kopiator som tar alla de bläckpatroner som finns i lager i vår hylla åt den!
1 diskmaskin som helst plockar i och ur sig själv också.
1 tvättmaskin eller 2 så att jag nångång får uppleva känslan av att ha SLUT på tvätt i tvättkorgarna!
Nya altanmöbler och dynor så att vi kan vara ute nu när det är vår utan att behöva hålla för näsan eller fastna i kattkräks när vi sätter oss ner.

Så om det är någon som kastar en förbannelse över vår familj just nu. Så tack. Det räcker just nu. Vi har fått så att vi klarar oss en tid. Och ekonomiskt på livstid....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0