Att äga vetskapen är ett....

Livet har sin gång. Det är spännande att blicka tillbaka. Se vad man fått och vad man gett. Se vad som finns kvar och vad som inte finns kvar. Tankar, idéer, frågor, umgänge, vänner,  arbete osv osv.

Det är för en hel del svårt att inse meningen med en del även om man innerst inne alltid vet att det finns en.

Att äga vetskapen är ett. Att agera en annan.

Om alla möten och händelser har en mening så har ju allt som sker i framtiden också en mening som leder oss efter nya stigar. dessa är vi totalt oförmågna att förutsäga. Ändå gör vi hela tiden våra tappra försök istället för att se att spänningen, frågan eller den oväntade händelsen är för stor för vårt förstånd och vår tanke just nu.

Man vrider och vänder och funderar på framtiden och hur det kan bli. Föreställer sig scenarion uppe i huvudet och blir sedan förvånad över motsatsen.....

Tänk vad massa det hindrar oss från att leva......

Det som har varit har varit.
Släpp taget.
Det som blir det blir.
Släpp föreställningen.
Det som är det är nu.
Se det:)

Och idag skiner solen därute, Lova ska klä ut sig inför maskeradpartyt på eftermiddan, och jag ska stänga av datorn nu och gå ut på altanen och bara njuta av höstsolen en stund.

I morgon är det val! Glöm inte att rösta på rätt kandidater!

På eftermiddagen är det dans och meditation i Bovik! Ska bli jättekul att träffa er alla jag tycker om och som finns i mitt liv och alla nya ansikten som jag ska få träffa och lära känna en bit. Ses imorgon alla ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0