Inväntar karpleverans

Det visade sig att kyrkogårds-koi-karparna förökat sig i år. Nu fiskas de upp för vintern och ska övervintra i en tunna. Ganska hårt liv för en fisk enligt mig, men jesus hade det ju inte heller särskilt lätt förstås....

De små yngelfiskarna ska få bo i vårat jättestora akvarium istället över vinter. Har ingen aning om hur snabbt de växer men vi hoppas att det går bra. Hur vi än beter oss känns det som om djur av alla de slag lyckas flytta in här. Vi är snart ett levande zoo i Forsbacka och däremellan fritidsgård.....;)

Idag har jag krypit runt på alla fyra i cykelhuset för att leta pyttesmå siffror på däcken. Lova fyller ju snart år och önskar sig mest av allt en större cykel. Det behöver hon faktiskt så det är ett himla bra önskemål. Jag kom fram till att hon är stor nog för en 20" cykel nu min minstFia. Nu gäller det bara att bevaka Blocket timme efter timme..... Vi har ju 20 dagar på oss fortfarande....

Nu har jag dessutom fixat klart skivorna till Bovik på söndag. Nu är jag nöjd äntligen. Det tar tid när man måste peta till allt hela tiden. Men jag har lovat mig själv att göra klart det sista idag så att jag inte sitter i källaren o pular musik när familjen är ledig på lördag.

Nu ska jag skriva klart lite också, sedan tar jag helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0