Mia och Svante

Jag har fått en present av min syster igen, hon skämmer bort mig..... jag ska få lyssna på Mia Törnblom i Gävle den 8:e December. Blir jättespännande!! Har ju hört talas om denna kvinna, men ännu varken läst, sett eller hört något hon har gjort. Extra kul att gå in i en föreläsning helt utan föreställningar eller förväntningar dessutom.


Jag har nyss lämnat Lova i skolan. På vägen in hängde uppslag om att det nu var dags att boka tid till skolsköterskan. Den nya sköterskan på skolan heter, till sin nackdel, Svante.
Lova vek sig dubbel och skrattade så hon nästan tappade andan....

"....Säg att jag hörde fel mamma...hahaha, säg det igen!!!!"  kluckade Lova med spegelblanka skrattögon.

"Vi måste boka tid till Syster Svante, sa jag bara" förtydliga jag. Sen kunde jag inte hålla mig jag heller.....

Syster Svante!!! skrek vi i kör av skratt.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0