Räven del 2 och revolten....

Som jag skrev i förra inlägget släpade alltså min dotter hem en mycket stendöd räv igår. En lååång (fortfarande död) räv alltså. Jag funderade också kring mitt eget inflytande med tanke på min bakgrund som miljö och djurrättsprofil.

Fick igår en kommentar på facebook angående räven och hur fel det är att just JAG fått en unge som älskar döda djur när jag själv föredrar levande.

Hon*) skrev och berättad att en vän till henne är gammal punkare, med än idag försmak för nitar och dödskallar. Denna vän i sin tur har också en dotter som gillar prydlig och städade kläder...damiga tröjor mm..kompisen (till kompisen alltså, den gamle punkaren) ifrågasatte varför hon ville ha så töntiga kläder..."men mamma...hur fan ska man kunna göra revolt annars om ens morsa är punkare???"

Min fråga kvarstår så klart:Hur gör då mina ungar revolt?? jag har ju förutom miljö o djurrättsrörelser även varit med i amnesty, kyrkliga aktiviteter och levande rollspel!!!

Går de motsatt riktning till det kan de inte bli annat än djurplågare, rasister och ateistiska mördarmaskiner en dag...

Bestämmer mig därför att inte berätta mer om mina sysslor, kanske är det bättre at hitta på lite skruvade historier....eller det är klart jag kan ju berätta för dem om deras pappas ungdom!

*)förövrigt är denna "hon" mor till en himla söt tjej (enligt både David och mig) och kommer troligtvis bli svärmor till min pojke en dag om han lyckas sköta korten väl under revolten vill säga....!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0