Forrest Gump

Miranda är hemma idag och vilar inför kommande veckan. satte just på filmen forrest Gump till henne, men jag var åter tvungen att gå därifrån för jag börjar ju gråta bara jag hör inledningsmelodin.....

I början får Forrest Gump sina nya skor, ett par skenor upp på benen, eftersom han har dålig rygg och inte kan gå med vanliga skor. När Forrest tillsammans med sin mor går hem från doktorn stirrar folk på stan på dem.

"- Vad stirrar ni på, har ni aldrig sett en pojke med stödskenor? frågar Forrest mamma och vänder sig sedan till Forrest och säger:

- Låt inte folk stirra på dig och prata om dig för att du är annorlunda. Hade Gud viljat att alla människor skulle vara lika hade han sett till att alla människor hade stödskenor!"

En film med så många guldkorn enligt mig och alltid lyckas beröra vid en,  och som gott kan ses igen, om och om igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0