Ekorrar på loftet?

Susanne var här igår och försökte hjälpa Lova att rita lite. Efter att  Susanne hade ritat en gubbe, kom Lova fram till att Lova kunde rita gubbarna men Susanne skulle kunna få rita en boll på bilden när Lova fått i ordning människorna och miljön....

Susanne har ett enormt bra minne! hon minns allt barnen sagt och gjort, även allt vi vuxna sagt och gjort minns  hon i detalj och kan återskapa när som helst! Det är förvisso bra, men det är inte de bästa stunderna hon lägger på minnet, utan nej, det handlar om de fel man sagt och gjort på olika sätt. Så att hon kan dra upp dem till sin fördel när hon vill och knocka en på direkten.

Helt rätt där enligt mig, absolut min humor. Är av lite samma natur där....Sparka på den som ligger och spar de riktiga sparkarna till sist om den andre försöker sig på ett motstånd....

(det kan vara pga av att hon spar alla dessa gamla minnen så länge i hjärnan att närminnet aldrig får riktigt plats, hon är nästan mer disträ än mig och det är näst intill omöjligt lär många tänka.....)

Igår åkte hon på en själv. Tack gudarna för den.

Den här minns hon, och förmedlar om mina tre ljushuvuden till barn, när de ville berätta för Susanne att de sett en död ekorre i skogen:

Lova: -Susanne vi såg en död äckelkorre i skogen.

Susanne fnittrar lite så storasyster Miranda hjälper sin syster med orden:

- Hon menar ÄckelKorg!

Susanne fnissar lite mer så David som är klipsk på sitt vis inser att inget ord är rätt och förklarar istället dess utseende:

- ja men du vet en sådan där med fjäder i stjärten.

Det här hände för två eller kanske tre år sedan och barnen vet lite mer om ekorrar nu.....men gör Susanne det?

Lova: Jag vet inte hur man ritar en ekorre, hur ser de ut?
Susanne: Ja men det är ju sådana där råttor med krull i stjärten.

Antar att det här ligger i släkten. Och då förstås på faderns sida av släkt. Antagligen bär de på nåt trauma eller inre hat för stackars ekorrar. kanske matades de med "ekorrn satt i granen" hela sin uppväxt, eller så har ekorren på annat sätt satt otrevliga spår i Forslundssjälen.
Min mamma var iaf mulleledare och lärde mig ganska tidigt om den svenska faunan och floran....

Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag sa ju "råtta med lurvig svans" :P Och dessutom ritade Lova en IGELKOTT ! :)



Men det var ett väldigt roligt inlägg! :)

2009-10-18 @ 20:41:23
URL: http://sussieforslund.blogg.se/
Postat av: catarina

Nej nej nej den här kommer du INTE undan Med! Du sade krullig. Jag reageade på den då och resultatet blev en ekorre med krullig svans högst uppe i trädet...Lova gjorde precis som du sa.(igelkottar klättrar inte bra);)

2009-10-19 @ 06:30:55
Postat av: Mia

tack för ett fantastiskt inlägg,,,ja döööör!!!! skrattar så tårarna sprutar,,,jag bara älskar er!!!

2009-10-19 @ 07:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0