Milstolpe

Igår hände det!

Det där magiska. Den fantastikska milstolpen nåddes under Idol. Och vi kunde inte riktigt förstå klockan åtta hur kvällen skulle sluta.

Känslan och glädjen i rummet, när det blev ett faktum, hade dessutom så mycket energi att det gott skulle kunna jämföras med ett helt kraftverk!
Och den energin fanns där med all sin rätt så klart!

"Grattis" har Lova ordentligt lärt mig att jag ska säga när hon segrar över sig själv. "Grattis" skulle jag stå och ropa på badstranden i somras också när hon lärt sig att simma. Hon har ju helt rätt så klart att man säger Grattis när sådana här stunder sker. Problemet med Lova är när man får sluta säga grattis.....Så varje dag på stranden i somras fick jag ropa grattis hit och dit till Lova medan hon plaskade omkring med sin hundsim i vattnet.

Igår hände det som sagt igen, och denna gång ordentligt!

Lova knäckte koden! Sakta men säkert ljudade hon ihop ord efter ord och skrev ned dem på papper! Lyckades skriva ett helt papper fullt med ord innan Camilla tvingades lämna Idol strax innan elva. Ord som:

FINA DAVID, PÄR, FOT, FARMO ÄG, FIS, NOS, SPÖK, SOL OCH SNOP.

Igår hände det alltså! Nu har jag tre skolbarn på ännu fler sätt och vis:)

Känner mig precis så löjligt stolt som vi pinsamma mammor gör dessa gånger och säger:

GRATTIS LOVA!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Du har skrivit HAN istället för hon. Sen gillade jag "FARMO ÄG, FIS" också. :)

2009-10-17 @ 12:18:20
URL: http://sussieforslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0