Snabbspolning

Vill åter reflektera över tanken att det finns en mening med allt.... Det är dessutom spännande med sammanträffande, när jag just upptäckte den fantastiska samhörigheten i mitt liv hamnar jag framför en film som handlar om precis samma sak och bekräftar mina tankar!

Filmen jag så igår handlade om en indisk pojke som växt upp i slummen. En dag får han vara med i TV programmet "vem vill bli miljonär" och blir där en av de få som lyckas svara rätt på alla frågorna.
Pojken ifrågasätts, man tror att han fuskat, för hur ska en kille från slummen som knappt ens kan läsa, kunna svaren på så välutbildade frågor?

Sanningen är den att han inte alls fuskar, utan hela hans liv skildrar hur han fått kontakt med de olika svaren. Även de traumatiska upplevelserna kommer väl till pass när frågor kring det kommer upp.

Man behöver inte vara beläst för att uppleva livets stora frågor...
 
Alla upplevelser fanns där av en anledning, och en dag fick den indiska killen uppleva det konkret.

Som sagt, det finns en mening med allt. Jag har gjort en snabbspolning av mitt liv (innan filmen alltså) och då upptäckt vad viktig alla delar varit för att hamna där jag är! Min nästa utbildning och min företagsidé efter mindfulness utbildningen blir bara mer och mer självklar när jag speglar mitt förflutna!

Nu ser jag varför jag föddes i den familj jag föddes, varför jag växte upp i Jäderfors, varför jag gjorde det gymnasiumval jag gjorde, blev ordförande i de föreningar jag blev, haft de jobb jag haft och valt de högskoleutbildningar som jag gjort. Har inte förrens nu insett vad allt sammans går hand i hand. Det fanns en mening med allt. Allt var förberedelser inför mina mål i livet. Samlar jag all den kärlek, barndomsminnen, familj, tankar, känslor och upplevelser förstår jag hur viktigt allt är!

Världen finns där framför oss, var och en, vi behöver bara tacka och våga ta emot.

Testa själv! Det är ju jättespännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0