Melatonin

Något har lagt sig i atmosfären. Kaoset tycks ha landat i vår familj just nu.
Dessa perioder kommer regelbundet, jag trodde det hade med en allt för sen kväll att göra från början, men tyvärr handlade det inte om den helt och hållet. Ävén om den bidrog förstås.

För ett par veckor sedan började vi med Melatonin behandling till Miranda. Detta ska ge henne en bättre sömn, eftersom hon är vaken eller går i sömnen så gott som varje natt. Sömnproblemen är något hon haft sedan hon föddes. Så visst tar vi tacksamt emot medicin till henne för att hon ska kunna sova bättre. Annars brukar vi vara lite försiktig med medicineringar av olika slag.
Malatonin är ett substans som vi har i hjärnan och som påverkas av solljus. Det  har ingen kemikalisk uppsättning utan är ett helt naturligt hormon. Dessutom ska medicinen inte ge biverkningar. Dessvärre tycks Melatoninet ge Miranda en hel del biverkningar som t.ex. huvudvärk, yrsel och illamående. Än så länge har vi inte sett att hon sover bättre heller. En natt gick hon i sömnen tre gånger och det är mer än hon brukar....

Vi hoppas att vi kommer in i en bättre rytm snart igen. Det är jobbigt när de små familjemedlemmarna i hemmet hela tiden slåss och bråkar med varandra om små saker......

Det gäller att själv ge en massa kärlek, tid och lugn. Det enda som faktiskt hjälper för att lindra dessa perioder, både för oss och barnens skull. 

Och hjälper inte medicinen inom en vecka får vi väl återigen välja bort ännu en medicin då.....
Jag avskyr att experimentera med läkemedel. Ännu mer när jag experimenterar på mitt barn!  Men jag inser också att om man hittar ett preparat en dag som hjälper en massa så vore det ju dumt att inte ha testat det....

Hur som helst. JA det påverkar en massa just nu..... och JA det är övergående.....

Lägger in en härlig SOMMARBILD! Vi är snart där nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0