Mars är mamma

Nu har vi gått in i mars månad. Det påverkar mig.

Den tionde mars hade mamma fyllt 62 år. I mars för två år sedan dog hon.

Detta inlägg är bland annat en ursäkt till mina nära runt omkring mig. jag känner själv att jag inte är riktigt närvarande just nu. Minnena tar liksom tag i mig denna tid på året. Snö som smälter och dagar som blir ljusare är så starkt förknippat med mamma. Det var hennes tid på året. I hennes dödsannons valde vi en bild på en tussilago. Hon sprudlade av samma energi som våren själv.

Jag känner mig inte ledsen på det sättet, utan mer i en bubbla, behöver lugnet åt tankarna och bearbetningen.  Den tar tid och den kopplar bort mig från vardagen en del men Jag behöver få vara här en stund.

Förlåt alla vänner och familj om jag är svår att umgås med nu. Det är inte alls av illa menat syfte. Jag behöver inte heller tröst, bara få gå igenom denna tid i min egen takt. Det helar mig.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Du får vara i din bubbla hur och när du vill, ingen som ska anklaga dig...Du sprudlar i vanliga fall, tycker jag, de gångerna jag träffat dig.



Mars för mig är ochså en jobbig månad, liksom din mamma så gick min mamma ochså bort i just Mars.

Såklart är man inte sig själv, inte närvarande på något sätt. Som sagt, tankarna finns hos dem...



kramar Cissi

2009-03-05 @ 09:48:29
URL: http://cissi.bloggproffs.se
Postat av: Catarina Fagerlund

Tack Cissi. kram. PS ja det är vissa tider som blir jobbigare än andra förstås, men de kanske behövs på nåt sätt. läker oss på något vis? DS Ta hand om dig!

2009-03-05 @ 18:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0