Stenålder eller dataålder....?

Skolavslutning på förmiddagen. Barnen går i ett långt tåg, efter Sverigeflaggan,  fram till kyrkan medan kyrkklockorna ringer. Jag gråter som alla år flodvis från dess att jag ser barnen, inne i kyrkan, genom alla uppträdanden och sist till "Den blomstertid nu kommer".

Detta medför inte bara att barnen skäms över mitt beteende utan även att jag aldrig riktigt ser hur uppträdanden eller barnen ser ut eftersom allt blir så suddigt och dimmigt när jag försöker skönja något genom tårarna.....

Efter avslutningen åt vi naturligtvis gräddtårta med jordgubbar!

Hur som helst så har vi iallafall sommarlov nu! En härligt bubblande känsla.

Efter avslutningen följde susanne med oss hem och fixade headern till min hemsida. Hon är så HIMLA duktig!! Klick, klick, klick på en sekund och hon har klippt ut, klistrat in, ångrat sig arton gånger och klistrat in igen! tjopp tjohej och det är klart. jag sitter brevid imponerad och säger "Lite mer glimmer vill jag ha...(KLART!) OJ! vad duktig du är! precis så" "texten lite högre upp vill jag....(KLART!) oj hur gjorde du det Susanne? hann du verkligen trycka på en knapp? Jag satt ju precis brevid, hur kunde jag missa det?" osv osv.

Hon tycker att jag är mindre begåvad på datorer än stenåldersbefolkningen..... Ändå satt ju faktiskt jag med en Commodore 64 när hon bara var bebis. Är ju näst intill uppvuxen med datorsamhället..... Åtminstonet kunde jag spela BMX och Slalom spel och sånt som fanns då....

Hmmm, men okej, hon är jätteduktig på det här, jag har inte en chans att tävla i det. Kolla själv, KLICKA HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0