Bada

Idag väcktes vi av Susanne som kom med två kassar barnfilmer, kläder och skor. Samt ett "Sagan om ringen"-spel. David och Lucas sitter nu ute på altanen och spelar spelet för fullt med helt egna regler. Många coola grejer i förpackningen! Vilken kul morgon!

Vi träffades som bestämt i Bovik, syskon med barn. Jättemysigt hade vi! Och barnen lekte ihop från första stund! Trots att det var såå längesedan de träffades nu. känns så fantastiskt att träffas allihop. Det blir allt för sällan sedan mamma försvann. Hon var liksom den i familjen som höll oss ihop och såg till att vi sågs mer på ett otroligt varmt och vårdande sätt. Att få se träffa sina syskon med familjer är så uppfyllande och glädjesamt på så många vis. Svårt att sätta ord på hur viktigt det här kändes för mig.

Idag ska vi träffas igen och bada tillsammans. Vi har nio barn tillsammans. En varsin kille och två flickor alla tre. Precis som vår egen syskonskara!

Miranda följde med min syster hem i natt och sov kvar hos dem. Det är jättekul för henne. Ett av det bästa hon vet.

Jag har kollat lokalen i Bovik igen. Det är stor plats utanför för Qi andning dessutom som jag hoppas att vi kan göra där. Det är något visst med att göra Qi andning utomhus. Allt beror förstås på vädret i vanlig ordning. Att göra Qi andning är att sätta kroppen i vaken vila. Efteråt känner man säg ofta uppiggad som om man tagit en liten tupplur. Om alla fick möjlighet att lära sig att andas rätt tror jag att vi skulle minska antalet utbrända jättemycket. 

Idag har dock många arbetsplatser och företag insett hur viktigt detta är. Och även hur viktigt mindfulness är. men det skulle behövas ännu mer. Hoppas utvecklingen fortsätter att gå så positivt framåt. Vi människor behöver verkligen släppa en massa snart om vi ska orka bära oss själva genom resten av livet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0