Mindfulnessutbildning

Mindfulness handlar om medveten närvaro. Att våga leva Sitt liv. Alla är värd att vara lycklig. Alla bär lyckan inom sig men brukar den kanske inte alltid.

Samhället vi lever i ställer mycket hårda krav. Tidspressen och informationspressen är så hög. Vi människor kan ha svårt att hinna andas, svårt att hinna se vad vi behöver eller ta oss tid för det vi behöver.

Ofta offrar vi oss själva för att hinna med allt och alla omkring oss utan att se att vi först måste ta hand om oss själva. Vi kan inte erbjuda andra lycka och kärlek, inte få ett arbete att fungera eller drömmar att slå in om vi inte hinner se efter oss själva, lyssna till vår inre röst eller känna oss lycklig. Först när vi själv mår bra kan vi få vår omgivning att fungera.

Den här kursen kändes helt rätt för mig. Tänket och budskapet som den gav är något jag redan står för och har arbetat med.

När jag en dag, för två år sedan, satte stopp för det rullande hjulet som jag bara körde på i, utan att ens hinna känna efter hur jag mådde, började jag leta efter svaret på vad mitt liv egentligen var till för. Det jag kom fram till då och jobbat med sedan dess var till mångt och mycket vad denna utbildning gick ut på. Det känns otroligt häftigt att mina egna framsteg bekräftades och användes i utbildningen om mindfulness:). Självklart har jag jättemycket kvar att arbeta med! Man blir nog aldrig riktigt färdig heller. Men det var detta som gav mig ett starkt bevis på att det är det här det är meningen att jag ska göra.

Jag vill hjälpa andra att hitta den behagliga tillvaron livet har att erbjuda. Jag vill hjälpa andra att finna sin inre harmoni och lycka och må bra. Jag vill visa andra att världen är full av ljus att tanka energi ifrån! Och att vägen dit är individuell men startar först när man vågar se sina egna behov, vågar göra sina val och våga må bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0