Påmind igen...

Jag upplever ofta, och tror att detta är generellt för många., att vissa saker helt plötsligt bara dyker upp och gör sig påmind hela tiden.

Exempel: Jag har tänkt en del på min barndom den sista tiden. Jag jobbar ju med mina chakran hela tiden och just nu är det det röda chakrat, rotchakrat, som gör sig påmind. (Kommer att ta upp chakran mer ingående i bloggen också). Mycket har det att göra med att jag rensar gamla grejer från vinden.

Eftersom jag förträngt så mycket från min barndom är det så många minnen som behöver göra sig påmind hos mig för att jag ska kunna bli en helare människa.

mitt i denna process dyker plötsligt barndomsvänner upp! människor jag inte haft någon kontakt alls med under min vuxna tid. Bland annat har det kommit in vänförfrågningar på facebook, idag var det ett reportage i tidningen från min låg- och mellanstadieskola, något som inte hör till vanligheten. Dessutom dyker namn upp i tidningar och lister som tillhör mina barndomskamrater. När jag läser vidare inser jag dock att de inte är samma personer. Men de har ändå blivit sig påmind. Barnprogram börjar sändas  som sändes när jag var liten och känslor, dofter och smak gör sig påminda ständigt.

Visst handlar det till viss del om att jag själv är vaksammare i processen, men mycket sker utöver min vaksamhet. Som t.ex. facebook förfrågningar och tidningsartiklar.

I mångt och mycket handlar det nog ännu mer om att man utstrålar tankar och känslor. Ibland fler mil. Energier och över sinnes skådliga vyer, bildar en kontakt och sammanstrålning som vi i vetenskaplig mening inte kan styra över. Och förstås inte heller bevisa. Men min tanke är så att det som sker sker även på ett högre plan. Vissa kallar det ödet, andra Gud eller högre energier. Jag väljer att inte kalla det någonting men förtjusas av dess påverkan och inverkan i det konkreta livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0