En mening med allt!

Ibland träffar man bara rätt, och då känns valen så självklar!
Det är precis som att man snubblar över något. Som om det är en mening med allt som sker.

Så har det varit med mindfulnessutbildningen för min del. Vet inte egentligen varför jag anmälde mig till den. Det bara blev så...ramlade bara över den.

Dessutom hade jag egentligen inte alls råd att gå den, den kostar ändå en del, ändå anmälde jag mig.... Vet inte vad jag tänkte på, pengarna fanns ju inte...
Men precis av samma konstiga tillfällighet så ramlade det in pengar på mitt konto jag inte räknat med som kunde finansiera utbildningen!

Tror att tankens kraft är livsviktig. Om vi inte själva sätter upp hinder kommer vi inte heller att möta hinder. Och om det verkligen är meningen att vi ska göra något så ramlar vi på det.

T.ex. Om man vill flytta. Man letar och letar efter det perfekta stället, kanske söker/bjuder på bostäder men får inte någon ny. Helt plötsligt dyker en helt ny bostad upp, kanske genom nya vänner, en affär i närheten, en felåkning etc etc. Då kommer den perfekta bostaden på något sätt ändå till en av sig självt. Som om allt och alla pekar åt ett nytt håll, bildar nya möjligheter. Och det är först då man inser varför man inte fått någon av de tidigare bostäderna man försökt att få. För det är just den rätta bostaden som man skulle ha som man trillat på. Alla de andra känns plötsligt fel. Och det är då man säger: Det måste ju ha varit en mening med det här ändå!

På samma sätt blev det för mig och utbildningen, och den i sin tur har öppnat ett nytt seende för mig, visat mig nya vägar. Så vidareutbildningen känns med ens så självklar. Jag vet nu vad jag ska bli härnäst! Och dessutom kan jag inte begripa varför jag inte insett det tidigare! alltså:

Det måste ju ha varit en mening med det här ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0