The Secret

Det finns inga hinder till att uppnå sina drömmar. De enda hinder som finns är ens egna tankar eller rädslor. Men ingenting är omöjligt, alla kan nå sina mål.

Jag såg filmen om "The Secret". Tänket hade jag redan förstått men filmen påminde mig om hur viktigt det är. Filmen är inget jag egentligen rekommenderar. Boken ska visst vara bättre. Filmen är på gränsen Amerikansk-sekt-lik. Tänket inte alls så hysteriskt.

Ett av "The secrets" huvudsakliga budskap är att tänkandets betydelse är livsviktigt.

Alla kan nå sina drömmar genom att förändra sitt negativa tänk eller "jag-kan-inte"-känsla.

Mitt mål i livet är solklart. Jag vet vart jag vill. Och jag tänker ta mig dit. För den skull lever jag inte i väntan och missnöjdsamhet i det jag har idag. Utan upplever mitt liv som en trappa där varje steg har sin tjusning, då varje steg är ett steg närmare mina drömmar.

I min Mindfulnessutbildning vet jag att vi kommer att jobba med det här. Problemet där är att göra en tidskarta, för att verkligen nå sina mål. Annars är de lätt att de förblir ens drömmar och aldrig uppfylls.

Jag känner ett motstånd till det, får se om jag överbevisas under kursens gång.

Jag inser att datumet inte har någon betydelse eftersom jag vill uppleva nuet här och nu utan att känna mig pressad vidare. Jag tror att drömmen är ens drivkraft och faller in när den passar. Jag vet ju att mitt mål är nåbart. Men inte just nu, mycket på grund av den ekonomiska biten men även kunskapsdelen.

Jag kommer att återkomma till det här längre fram i min blogg. Antagligen under utbildningsperioden. Vi får väl se om jag är överbevisad då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0