Meditationsträff

Idag har vi haft meditation. Vi är en liten grupp som träffas var fjortonde dag och mediterar ihop. Jätteskön tradition som fyller på en med en massa energi och glädje!

Idag höll Karin i meditationen. Hon gjorde en meditation som gick ut på att man ska göra en resa in i sin kropp. Lyssna, känna och lokalisera.

Det är häftigt vad man kan åstadkomma och få vara med om i en meditation!

För min del kom känslor av frihet, självförtroende och tacksamhet upp, och i vilken kroppsdel de sitter.

Denna form av mediation önskar jag mig mer av.

Egentligen tror jag att alla människor skulle behöva liknande träffar. Samhället är allt för stressat som det är med alla måsten och krav. En tyst stund för sin egen del behövs mer än man tror. Man kan bara växa inifrån om man ger sig tid att lyssna till sitt inre, eller åtminstonet stanna upp ibland och vila.

Något annat som stärker denna tanke är att vi från början var en grupp på tre till fyra personer som bestämde att vi skulle träffas och meditera ibland.
Utan reklam i form av lappar eller annat växte vår grupp. Idag är det fjorton personer som anmält sitt intresse att vara med! Det är ju jättebra, det garanterar att vi alltid blir en grupp, alla är ju inte med varje gång.

Så visst behövs det lite lugn och stillhet i många människors liv. Och tro mig: Vi växer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0